هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد

تصویر میوه خشک کن

همانگونه که در مقاله‌های قبل بیان کردیم، در سال‌های اخیر میوه خشک و شغل میوه خشک کنی مورد توجه بیشتری واقع شده است. معمولا افرادی که تصمیم دارند از طریق راه اندازی خط تولید میوه خشک در ابعاد خانگی یا صنعتی با میوه خشک کن خانگی و نیمه صنعتی و یا دستگاه‌های خیلی پیشرفته‌تر یک کسب و کار را شروع کنند، سوالاتی دارند که در ابتدا باید پیش از هرگونه اقدامی، به جواب آن‌ها برسند؛ یکی از این سوالات که در ذهن یک کارآفرین حوزه تولید میوه خشک نقش می‌بندد این است که هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟ از این جهت که آن شخص باید پیش از شروع کار خود برآوردی از هزینه‌های اولیه داشته باشد، پاسخ به سوال از هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد اهمیت دارد. ژیناگستر در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهد.

برای کار میوه خشک کنی بهتره چه دستگاهی رو انتخاب کنم؟

از هر کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟

باید بدانید که پاسخ دقیق و مشخصی برای سوال “از هر یک کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟” وجود ندارد؛ در واقع فرقی نمی‌کند با دستگاه میوه خشک کن صنعتی میوه را خشک کنید یا خانگی یا به وسیله آفتاب، میزان میوه خشک تولیدی از هر نوع میوه با توجه به اندازه و وزن آن، متفاوت است؛ مثلا میوه خشک تولید شده از سیب که میوه­‌ای سبک است، حدود 12 تا 15 درصد و در آناناس که به نسبت سیب، سنگین‌تر است حدود 18 تا 22 درصد است؛ در کل بازدهی میوه‌های سنگین‌تر در تولید میوه خشک بیشتر از میوه‌های سبک است؛ ولی اگر بخواهیم به طور متوسط بیان کنیم، تقریبا از هر 8 تا 10 کیلو میوه تازه، یک کیلو میوه خشک فرآوری می‌شود؛ به عبارتی دیگر برای پاسخ به این سوال که هر یک کیلو میوه تازه چقدر میوه خشک میدهد؟ با یک محاسبه کوچک می‌توانیم متوجه شویم که این مقدار صد گرم میوه خشک به ما می‌دهد.

با این حال در مقاله پیش رو برای چند نوع میوه به صورت اختصاصی به این سوال پاسخ می‌دهیم که “از هر یک کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد؟”

از هر چند کیلو میوه زردآلو چقدر میوه خشک میدهد؟

میزان برگه زردآلو تولیدی بسته به نوع زردآلو متفاوت است. به این شکل که از هر 5/5 کیلو زردآلو نصیری یک کیلو، هر 7 کیلو زردآلو شاهرودی یک کیلو و هر 6 کیلو زردآلو عسگرآباد هم یک کیلو زردآلو خشک شده تولید می‌شود؛ در نهایت به طور میانگین هر یک کیلو برگه زردآلو به 6/5 کیلو زردآلو تازه نیاز دارد.

هر کیلو میوه تازه هلو چقدر میوه خشک میدهد؟

هلو هم مانند زردآلو انواع مختلفی دارد، با این حال هلو زعفرانی به منظور تولید برگه هلو مناسب‌تر و به صرفه‌تر است.

برای تولید هر یک کیلو هلو خشک پوست کنده زعفرانی، به 12 کیلو هلو تازه سایز متوسط نیاز است.

خشک کن صنعتی ژیناگستر، با ظرفیت 350 الی 1500 کیلو میوه

هر یک کیلو میوه تازه شلیل چقدر میوه خشک میدهد؟

برگه شلیل مانند میوه تازه شلیل از مزه بسیار خوب و طعم مطلوبی برخوردار است. بهترین نوع شلیل تازه، شلیل شمس و قرمز است؛ از این رو برای خشک کردن هم بهتر است یکی از این دو نوع را انتخاب کنید.

هر یک کیلو برگه شلیل خشک شده به 9 کیلو شلیل قرمز یا 8 کیلو شلیل شمس تازه نیاز دارد.

هر یک کیلو میوه آلبالو چقدر میوه خشک میدهد؟

کمتر کسی هست که با خوردن آلبالو خشک شده بلافاصله به آن علاقه مند نشود؛ حتی اگر اهل میوه خشک نباشید، قطعا بعد از خوردن آلبالو خشک از ترکیب ترشی و شوری و طعم ملس آن لذت خواهید برد.

تصویر ظرف میوه خشک کن

از هر کیلو میوه انگور چقدر میوه خشک میدهد؟

مویز و کشمش، میوه‌های خشک حاصل از انگور، از معروف‌ترین انواع چیپس میوه هستند؛ به انگور خشک شده حاصل از انگورهای کوچک مانند انگور عسگری، کشمش گفته می‌شود و به انگور خشک شده حاصل از انگورهای بزرگ و درشت مانند انگور شاهانی، مویز گفته می‌شود. حتی اگر تا کنون عبارت میوه خشک و چیپس میوه به گوش‌تان نخورده باشد، حتما مویز و کشمش خورده‌اید یا حداقل اسمش را شنیده‌اید.

انگور نیز مانند میوه‌هایی که قبل­‌تر ذکر شدند، انواع مختلفی دارد و عیار تولید مویز و کشمش برای هر نوع با دیگری متفاوت است. با این حال به طور تقریبی از هر 6 کیلو انگور تازه یک کیلو کشمش و مویز تولید می‌شود.

از هر یک کیلو میوه سیب چقدر میوه خشک میدهد؟ 

سیب خشک شده هم از جمله چیپس‌های میوه پرطرفدار در بازار است؛ اما در ابتدای مقاله هم عنوان کردیم که به خاطر سبک بودن، هر سیب تنها 12 تا 15 درصد خروجی میوه خشک دارد؛ به بیانی دیگر برای تولید یک کیلو سیب خشک ورق شده حدودا 13 کیلو سیب تازه لازم است!

هر کیلو آلو شابلون تازه چقدر میوه خشک میدهد؟

میوه خشک شده بعدی، برگ آلو است که همانند موارد قبلی از محبوبیت خوبی در بازار برخوردار است و برای طرفداران میوه خشک، کاملا شناخته شده است. برای تولید هر کیلو برگ آلو حدودا به 9 کیلو آلو شابلون تازه نیاز است.

در پایان باید مجدد بیان کرد که پاسخ سوال هر کیلو میوه تازه چقدر میوه خشک میدهد، یک جواب نسبی است و با توجه به عوامل مختلفی همچون وزن میوه، روش خشک کردن میوه و… میزان میوه خشک تولید شده از یک میوه متفاوت است و همانطور که خودتان می‌دانید این متغیر بودن، باعث گوناگونی پاسخ‌های سوال “هر یک کیلو میوه چقدر میوه خشک میدهد” می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.          
با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.
سوالی داری؟ بدون تعارف بپرس