دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز

تصویر دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز

افرادی که در صنعت تولید میوه خشک فعالیت می‌کنند به خوبی از اهمیت دستگاه‌های این حوزه در فرآیند تولید چیپس میوه آگاه هستند. حتی اگر اطلاعاتی راجع به این حوزه نداشته باشید، حداقل این را می‌دانید که دستگاه‌های تولید کننده نقش کلیدی در خط تولید صنایع و محصولات مختلف ایفا می‌کنند. 

انواع دستگاه میوه خشک کن اعم از دستگاه میوه خشک کن صنعتی، خانگی و نیمه صنعتی و دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز یکی از اصلی‌ترین دستگاه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید میوه خشک است. حتی اگر بخواهید تولید میوه خشک را در حد کسب و کار خانگی شروع کنید به دستگاه میوه خشک کن خانگی و نیمه صنعتی احتیاج دارید.

با این حال یک سوال همیشه ذهن افراد شاغل در این حوزه را مشغول می‌کند آن هم این است که از بین دستگاه‌هایی که با سوخت‌های متفاوت از دیگری کار می‌کنند، کدام یک برای آن‌ها مناسب‌تر است؟ پاسخ به این پرسش همیشه یکی از دغدغه‌های کارآفرینان حوزه تولید چیپس میوه بوده است و هیچ گاه به یک جواب قطعی و 100 درصد برای آن دست پیدا نکردند. ما در این مقاله به شما نوعی از دستگاه میوه خشک کن را معرفی می‌کنیم که با وجود آن دیگر نیازی به پاسخ سوال بالا نخواهید داشت؛ دستگاه خشک کن میوه دوگانه سوز.

تصویر ظرف میوه خشک

دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز

همانطور که می‌دانید دستگاه‌های میوه خشک کن بر اساس نوع سوخت یا انرژی که برای فعالیت مصرف می‌کنند به دو نوع تقسیم می‌شوند:

دستگاه میوه خشک کن برقی

دستگاه میوه خشک کن گازی

از این دو نوع دستگاه هم در سبک خانگی و هم صنعتی موجود است. با این حال ایراداتی به دستگاه‌های میوه خشک کن گازی و برقی گرفته می‌شود؛ برای مثال:

  •  مصرف انحصاری برق یا گاز در این دستگاه‌ها باعث افزایش سرسام آور هزینه قبض‌ها می‌شود.
  • به دلیل مشکلاتی از قبیل قطعی متداول انرژی برق و بعضا گاز که در کشور، امکان تولید بی وقفه میوه خشک با این دستگاه‌ها نیست و همواره نگرانی بابت قطعی ناگهانی برق یا گاز و مختل شدن روند تولید چیپس میوه وجود دارد.

حال با وجود این شرایط باید چه کرد؟ آیا واقعا هیچ راهی برای رسیدن به یک وضعیت با ثبات‌تر در تولید میوه خشک وجود ندارد و همواره باید بابت تامین سوخت گاز یا انرژی برق دستگاه میوه خشک کن اضطراب داشت؟

ژیناگستر یک جواب نه قاطع به شما می‌دهد! نه تنها دیگر نیازی به نگرانی نیست، بلکه امکان رسیدن به وضعیت با ثبات‌تر هم وجود دارد؛ راه حل شما دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز است. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با دستگاه خشک کن میوه دوگانه سوز آشنا شوید.

همانطور که از اسم دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز پیداست، این دستگاه به دو منبع برای تامین انرژی مورد نیاز خود جهت خشک کردن میوه‌ها متصل است؛ گاز و برق. گویی شما دو دستگاه میوه خشک کن برقی و گازی را به صورت یکجا باهم دارید. یک تیر و دو نشان؛ چه از این بهتر!؟

هر چند به خاطر ابعاد دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز، این دستگاه بیشتر مناسب تولید میوه خشک صنعتی و تولیدات با حجم و مقدار بالا است؛ با این حال در صورت تمایل، برای تولید با میزان کم‌تر مانند تولید خانگی یا کارگاهی هم می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید.

تصویر دستگاه میوه خشک کن

مزایای دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز

  • استفاده از دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز به دلیل عدم استفاده از گاز و برق به صورت انحصاری، باعث صرفه جویی در مصرف آن‌ها می‌شود.
  • کاهش مصرف گاز در حفظ محیط زیست نقش دارد؛ از این رو می‌توان گفت دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز به نوعی بیشتر از سایر دستگاه‌های خشک کن میوه با محیط زیست سازگاری دارد.
  • به دلیل کاهش در مصرف برق و گاز، باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.
  • کار با دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز باعث افزایش چشمگیر راندمان کار می‌شود؛ زیرا به خاطر دوگانه سوز بودن، عواملی که سبب ایجاد اختلال در کار دستگاه می‌شوند به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند؛ مثلا هنگام قطع شدن برق، یا در ساعات اوج مصرف برق که استفاده از برق صرفه اقتصادی ندارد به جای توقف روند کار تولید میوه خشک، دستگاه را روی حالت استفاده از گاز شهری سوییچ کرده و بدون ذره‌ای معطلی تولید چیپس میوه را ادامه دهید.
  • به کارگیری دستگاه دوگانه سوز به دلیل بالا بردن راندمان کاری، باعث افزایش میزان تولیدات میوه خشک و در نتیجه افزایش درآمد می‌شود.

شایان ذکر است که دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز تنها منحصر به استفاده از دو انرژی برق و گاز نیست. دستگاه‌ه میوه خشک کن گازوئیلی را هم می‌توان با اضافه کردن مشعل دوگانه سوز به دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز با مصرف دو سوخت گاز و گازوئیل تبدیل کرد. مشعل‌های دوگانه این امکان را به دستگاه می‌دهند که در صورت وجود گاز طبیعی، از آن استفاده کند و در صورت به صرفه‌تر بودن گازوئیل، سوخت مصرفی را گازوئیل قرار دهد.

تصویر انواع میوه خشک

قیمت دستگاه میوه خشک کن دوگانه سوز

در پایان توجه داشته باشید که شاید قیمت دستگاه خشک کن میوه دوگانه سوز به نسبت سایر دستگاه‌های میوه خشک کن کمی بالاتر باشد؛ اما قطعا در ادامه کار، صرفه اقتصادی بیشتری به نسبت سایر انواع دستگاه‌ میوه خشک کن خواهد داشت.

برای اطلاع از لیست قیمت دستگاه میوه خشک کن در دو مدل تک سوز و دوگانه سوز می‌توانید به مراکز فروش دستگاه میوه خشک کن مراجعه کنید.

ژیناگستر تولید کننده و ارائه دهنده انواع دستگاه میوه خشک اعم از دستگاه میوه خشک کن صنعتی، خانگی و نیمه صنعتی و خشک کن نوین آماده خدمت رسانی به شما در زمینه خرید دستگاه میوه خشک کن است.

تصویر توت فرنگی و سیب خشک

در خرید دستگاه‌های میوه خشک کن دوگانه سوز باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

یکی دیگر از مواردی که در خرید دستگاه‌های میوه خشک کن باید دقت کنیم رضایت مشتریان برند است؛ همچنین سابقه تولید آن شرکت یا کارخانه هم موضوع مهمی است. در واقع سعی کنید از شرکت‌هایی دستگاه خود را خریداری کنید که گارانتی معتبر داشته باشند؛ دومین نکته‌ای که در خرید دستگاه‌های میوه خشک کن باید به آن دقت نمایید گارانتی معتبر شرکت‌ها است. سعی کنید دستگاه‌هایی که خریداری می‌کنید گارانتی معتبری داشته باشد. سومین نکته حیاتی در خرید دستگاه این است که دستگاه‌های با قابلیت هوش مصنوعی و اتوماتیک خریداری نمایید؛ چرا که کار کردن با این دستگاه‌های صنعتی هوشمند بسیار ساده‌تر از دستگاه‌های قدیمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.          
با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.
سوالی داری؟ بدون تعارف بپرس