کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

تصویر کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن

شغل میوه خشک کنی از جمله شغل‌های جدید و کارآمد در کشور عزیزمان ایران است که در حال حاضر افراد زیادی به این شیوه کسب درآمد می‌کنند. چیپس‌های میوه‌ و محصولات متنوع دیگر از خوراکی‌های دلپذیر و مقوی موجود در بازار هستند. میوه‌‌های خشک در مقابل قوت و انرژی که برای بدن تامین می‌کنند، قیمت مناسبی نیز دارند.

در کشور ایران، محصولات به فراوانی یافت می‌شوند و بسیار متنوع نیز هستند؛ به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید با صرف هزینه کم، طیف وسیعی از چیپس‌های میوه فوق العاده خوش طعم را تهیه کنید و در فصول مختلف به فروش برسانید.

برای شروع و کسب درآمد از شغل میوه خشک کنی ابزارها و تجهیزاتی نظیر دستگاه اسلایس برای قطعه قطعه کردن میو‌ه‌ها، دستگاه میوه خشک کن برای خشک کردن آن‌ها و… نیاز است.

در ادامه این مقاله با ژیناگستر همراه باید تا شما را بیشتر با مبحث کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن آشنا کنیم.

تصویر میوه خشک

درآمد شغل میوه خشک کن به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد شغل میوه خشک کنی به عوامل بسیاری وابسته است. در زیر به چند مورد از عوامل مهم موثر بر درآمد این شغل اشاره می‌شود:

نوع دستگاه

نوع و ابعاد دستگاه میوه خشک کن مورد استفاده از جمله فاکتورهای تاثیر گذار بر درآمد این شغل است. در ابتدا و قبل از هرچیز باید هدف از انجام این شغل را برای خود مشخص کنید. اگر قصد دارید به صورت خانگی میوه خشک کنی را ادامه دهید یک دستگاه میوه خشک کن خانگی و نیمه صنعتی برای این کار کفایت می‌کند؛ اما اگر این شغل را به عنوان منبع درآمد اصلی در نظر گرفتید باید دستگاه‌های میوه خشک کن صنعتی را تهیه کنید.

متناسب با اینکه از چه نوع دستگاه و در چه ابعادی برای خشک کردن میو‌ه‌ها استفاده می‌کنید ظرفیت تولید چیپس میوه متفاوت و درآمد حاصل از آن نیز متفاوت خواهد بود.

 

نحوه فروش

مورد دیگری که بر میزان کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کن موثر است، نحوه فروش محصولات است. چیپس میوه از جمله خوراکی‌های جذاب و پرطرفدار است و معمولا از کلیه فروشگاه‌های آجیل و خشکبار و همچنین هایپر مارکت‌ها قابل تهیه است.

فروش میوه خشک به شکل محلی، منطقه‌ای، استانی، کشوری و صادراتی قابل انجام است. میزان درآمد حاصل از فروش، به ترتیب مواردی که ذکر شد، افزایش خواهد داشت. وقتی که به صورت خانگی و در مقدار کم میوه‌های خشک را در بسته بندی‌های کوچک به فروشگاه‌های محلی عرضه می‌کنید قطعا درامد کمتری نسبت به صاحب کسب و کار بزرگی که شغل میوه خشک کن را به شیوه صنعتی انجام می‌دهد و محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند، خواهید داشت.

 

نحوه بسته بندی

میوه خشک معمولا به دو شیوه بسته بندی شده و یا فله‌ای فروخته می‌شود. فروش میوه خشک بسته بندی شده سود بیش‌تری را برای تولید کننده به همراه دارد؛ به همین دلیل تا حد امکان باید سعی کنید بخش اعظمی از تولیدات خود را بسته بندی شده به فروش برسانید. عموما تاجران و فروشگاه‌های آجیل و خشکبار فله‌ای میوه خشک را خریداری می‌کنند که در این حالت اگرچه حجم زیادی از محصول به فروش می‌رسد اما سود نهایی کمتر خواهد بود.

تصویر موز خشک

حاشیه سود کدام یک از انواع میوه‌های خشک بیشتر است؟

اینکه خشک کردن کدام یک از انواع میو‌ه‌ها با سود بیشتری همراه است تا حد زیادی وابسته به منطقه جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید، دارد؛ به طور مثال: اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که محصولاتی نظیر سیب و کیوی به فراوانی در آن به بار می‌نشینند، شما به راحتی می‌توانید در این منطقه، سیب و کیوی با کیفیت بالا را با ارزان‌ترین قیمت از کشاورز تهیه کنید. سپس محصولات حاصل را در سایر شهرها و مناطقی که این میوه‌ها کمتر کاشته می‌شوند با قیمت بالاتری به فروش برسانید. به این طریق حاشیه سود شما از خشک کردن این میو‌ه‌ها افزایش خواهد داشت.

دقت کنید برای اینکه سود خود را افزایش دهید، باید هر میوه را تنها در فصل مخصوص آن خریداری و اقدام به خشک کردن آن کنید تا به این طریق بتوانید با قیمت تمام شده پایین‌تری، چیپس بیش‌‌تری تولید کنید.

 

درآمد شغل میوه خشک کنی چقدر است؟

شغل میوه خشک کن از جمله شغل‌هایی است که حاشیه سود زیادی دارد؛ اما اینکه چه مقدار از این شغل درآمد کسب کنید تا حد زیادی بستگی به کوشش خودتان در این راستا دارد.

هرچه دقت و تمرکز بیشتری روی خرید مواد اولیه داشته باشید سود بیشتری نیز خواهید کرد؛ به طور مثال دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز را از فروشگاه‌های معتبر که قیمت گذاری معقولانه دارند تهیه کنید و میوه‌ تازه را نیز به صورت کلی و با قیمت بسیار پایین‌تر به طور مستقیم از مزارع تهیه کنید. به این طریق هزینه تمام شده تا حد زیادی کاهش می‌یابد؛ در نتیجه سود حاصل از فروش محصولات افزایش می‌یابد، پس در مجموع بر درآمد کلی افزوده می‌شود.

در مجموع درآمد میوه خشک کن مقدار ثابتی نیست و بسته به میزان تولید، میزان فروش، نحوه فروش و… متغیر است.

ژیناگستر از برندها‌ی پیشرو در زمینه تولید دستگاه‌‌های استاندارد میوه خشک کن، با هزینه مناسب است. دستگاه‌‌ میوه خشک کن این برند با دو سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه می‌‌شوند.

 

سخن آخر

به منظور کسب درآمد با دستگاه میوه خشک کنی راهی ساده و البته پر زحمت را پیش رو خواهید داشت، آنچه در این مسیر برای موفقیت مهم است، آگاهی از مراحل مختلف کار و در نهایت افزایش روز افزون کیفیت محصولات است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.          
با دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید دستگاه، با اطمینان خاطر تصمیم بگیرید.
سوالی داری؟ بدون تعارف بپرس